Odbory chcú zaradiť krízovú situáciu v priemysle do hlavnej politickej agendy. Generálna tajomníčka CSC Marie-Hélne Skaová pre belgický denník L'Echo uviedla, že treba zaviesť "zákon o Audi", ktorý by aktualizoval "zákon o Renaulte" a zaviedol lepšiu reguláciu a reštrukturalizáciu automobilového sektora.
Budúca vláda bude musieť podľa nej vypracovať novú priemyselnú politiku schopnú konkurovať Číne a Spojeným štátom pri rešpektovaní európskych klimatických cieľov. Predstavitelia odborových centrál pripomenuli, že v minulotýždňovej správa Maria Draghiho o konkurencieschopnosti európskych firiem, sa spomína potreba investícií na záchranu európskej konkurencieschopnosti vo výške 800 miliárd eur.
Nemecký koncern Volkswagen oznámil, že výroba elektrického modelu vozidla Audi Q8 e-tron, ktorý sa z bruselskej štvrti Forest od roku 2027 presunie do Mexika. Koncern to zdôvodňuje veľkým konkurenčným takom na trhu s elektromobilmi, najmä zo strany Číny a Spojených štátov. Tvrdí, že autá vyrábané v Európe sú drahšie.