Vedeli ste, že ak by na Slovensku nepôsobil Kaufland, v minulom roku by sme prišli o takmer 2 miliardy eur? Potvrdzuje to aj nezávislá štúdia od analytickej spoločnosti Forvis Mazars, táto suma totiž predstavuje celkovú ekonomickú hodnotu, vygenerovanú spoločnosťou Kaufland na Slovensku v období od 01.marca 2023 do 29. apríla 2024.
Predstavte si, že by tieto financie poputovali do piatich okresov s najväčším nedostatkom zdravotníckeho personálu. Ročne by sme tak vedeli zaplatiť viac ako 8 tisíc zdravotných sestier. V školstve nám tiež chýbajú tisíce učiteľov - 251 miliónov eur, ktorými reťazec prispel v roku 2023 do štátneho rozpočtu, by stačili na platy pre takmer 1200 učiteľov, a to na najbližších päť rokov.
Aby sa žilo v regiónoch ľahšie
V Kežmarku, kde úroveň nezamestnanosti nedávno dosiahla nelichotivé prvé miesto v rámci celého Slovenska, majú desiatky miestnych svoj príjem istý. Vďaka platbám zamestnancom a celkovej vyvolanej ekonomickej hodnote mohol reťazec minulý rok podporiť odhadom až 47 100 pracovných miest po celom Slovensku. Čo je približne toľko, koľko obyvateľov dnes žije v Prievidzi. Len do miezd, školení a benefitov investoval 149 miliónov eur, väčšina smerovala do regiónov mimo Bratislavského kraja.
Podporujeme slovenských dodávateľov
Domáci dodávatelia sú pre Kaufland nesmierne dôležití. Iba v obchodnom roku 2023 im za produkty a služby vyplatil viac ako 900 miliónov eur, na pultoch predajní má najviac vystavených slovenských výrobkov*. Viacerí lokálni mliekari, pekári či výrobcovia mäsových výrobkov preto reťazec vnímajú ako stabilného a spoľahlivého obchodného partnera, a to aj v tých najťažších chvíľach.
„Počas pandémie predaje v lokálnych predajniach poklesli až o 30 percent. Zákazníci začali naše výrobky hľadať v Kauflande, s ktorým sme práve vtedy začali spolupracovať. Pomohlo nám to vykryť tretinový pokles produkcie, dokonca sme aj narástli,“ konštatuje Mgr. Barnabáš Toma, generálny riaditeľ mäsokombinátu NORD Svit vo Svite. Mäsiari spod Tatier dnes do reťazca dodávajú až 30 % svojej celkovej ročnej produkcie mäsových výrobkov.
Podobný príbeh sa spája aj s malým výrobcom nealkoholického remeselného piva z Liptovského Mikuláša. Na trh vstúpil práve v roku 2020. „Bez Kauflandu by sme začiatky zrejme nezvládli. Umožnili nám produkciu najskôr dodávať do niekoľkých predajní v okolí, takže sme nemuseli zastaviť výrobu a dnes nás spoznávajú zákazníci z celého Slovenska,“ hovorí Matúš Kozina, riaditeľ pivovaru NILIO.
Kaufland u nás pôsobí už 24 rokov, za túto dobu neustále prispieva k ekonomickému i sociálnemu rozvoju našej krajiny. Každé euro, ktoré na Slovensku vytvorí, má potenciál vytvoriť dodatočných 56 centov v našej ekonomike. Nakupovať doma sa preto rozhodne oplatí.
*Porovnanie reťazca Kaufland s ostatnými reťazcami na slovenskom maloobchodnom trhu, na základe výsledkov štúdie Spotrebiteľského panelu GfK realizovanej v júli 2024.