Na lodi sa podľa žalobcu šetrilo bez ohľadu na smernice a zanedbané boli aj známe problémy s elektrickou inštaláciou. TASR o tom informuje podľa správy agentúry AP.
Náraz kontajnerovej lode MV Dali do nosného piliera Francis Scott Key Bridge z 26. marca spôsobil zrútenie viac ako 2,5 kilometra dlhého štvorprúdového diaľničného mosta cez rieku Patapsco. Zahynulo pri tom šesť stavebných robotníkov, ktorí sa v tom čase nachádzali na moste. Úrady tiež na niekoľko mesiacov uzavreli prístav v Baltimore, ktorý je jedným z najväčších nákladných prístavov v USA.
Vláda Spojených štátov teraz žiada od dvoch spoločností sídliacich v Singapure - Grace Ocean Private Limited a Synergy Marine Private Limited - kompenzáciu vo výške vyše 100 miliónov dolárov za náklady spojené s odstraňovaním následkov nehody. Do sumy nie je zahrnuté opätovné vybudovanie mosta. Vzhľadom na to, že ho predtým postavil aj vlastnil štát Maryland, očakáva sa, že takisto podá žalobu so žiadosťou o odškodné.
Vo federálnej žalobe sa uvádzajú výdavky použité na núdzovú reakciu a odstránenie približne 50.000 ton ocele a iných materiálov z vody, ako aj na znovuotvorenie prístavu. Tieto náklady by mali podľa ministra spravodlivosti Merricka Garlanda "znášať spoločnosti, ktoré spôsobili haváriu, a nie americkí daňoví poplatníci".