Aké „zvolávačky“ poznáme
Povinná zvolávacia akcia sa vyhlasuje vtedy, keď je ohrozená bezpečnosť, alebo má auto environmentálne závažné chyby, ako sú straty oleja alebo problémy s emisnými normami. Takúto akciu môže vyhlásiť aj štátny orgán v súčinnosti s konkrétnou automobilovou značkou. Potom sú tu servisné kampane, ktoré vyhlasuje priamo výrobca vozidla a pomocou svojej servisno-predajnej siete informuje majiteľov áut.
Problém je v tom, že pri ojazdených autách výrobca zvyčajne nemá k dispozícii adresy nových majiteľov. Ak auto už nie je servisované v autorizovanom servise, majitelia áut o tom niekedy ani nevedia. Preto sa odporúča sledovať oficiálne webové stránky konkrétnej značky.
Obvykle stačí zadať na stránke (v sekcii zvolávacie akcie alebo recall) VIN číslo vozidla a majiteľ sa dozvie, či je jeho auto zaradené do nejakej zvolávacej akcie. Ak navštevujete pravidelne autorizovaný servis, o „zvolávačke“ vás informuje priamo on.