"Vo vnímaní vlastností ideálneho učiteľa naďalej prevláda obraz spravodlivého, inovatívneho učiteľa, ktorý zároveň aj vychováva a zaujíma sa o osobné problémy žiakov. Oproti predošlému prieskumu je posun k pozitívnejšiemu vnímaniu slovného hodnotenia," dodala Labašová.
Hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská podotkla, že školy už dlhšie pociťujú potrebu zmien. Tie by podľa nej mala priniesť nová školská reforma.
"Aktuálna výbava znalostí, metód a foriem výučby učiteľom nepostačuje. Ich profesionalizácia sa miestami zvrhla iba na naháňačku za kreditmi a zakúpenie nového nábytku, digitálnych pomôcok či výmenu okien. To však požadovanú modernizáciu vzdelávania neprinieslo. Školská reforma však prináša komplexnú a dlhodobú metodickú pomoc v oblasti rozvoja kompetencií učiteľov, čo je po dlhých rokoch novinka," poznamenala.