Novela zvoľňuje podmienky týkajúce sa sponzorských zmlúv v športe, napríklad zvýšením limitu pre náklady na uvádzanie sponzora. Cieľom je rozšíriť materiálne možnosti marketingovej a mediálnej prezentácie, a tým aj zatraktívniť inštitút takejto zmluvy. "Moderné nosiče reklamy a iné zákonom reálne nedefinovateľné formy prezentácie sú nástrojom nielen v prospech sponzora, ale celkovo otvárajú možnosti prílevu moderných metód reklamy do športu a následne posilnenia zdroja financovania," vysvetlilo MCRŠ. Návrh ruší i štvorročné obmedzenie sponzorskej zmluvy.
Návrh zákona znižuje aj prísnosť ustanovení o spôsobilosti prijímať verejné prostriedky. Návrhom zákona sa rovnako menia percentuálne podiely, ktoré je zväz povinný použiť zo štátneho príspevku na účel športu mládeže, a to zvýšením na 20 percent. Zrušenie "výdavkovej brzdy" vo výške maximálne 30 percent podielu príspevku na výstavbu, modernizáciu alebo rekonštrukciu športovej infraštruktúry má prispieť k tomu, aby sa práve národné športové zväzy stali jedným z pilierov výstavby športovej infraštruktúry.
Novela zákona o športe rozširuje aj oblasť pôsobnosti národnej antidopingovej agentúry. "Okrem oblasti boja proti dopingu v športe bude agentúra zodpovedná aj za oblasť boja proti manipulácii športových podujatí, rasovej alebo rodovej diskriminácii a nenávistným a násilným prejavom v športe," spresnili predkladatelia.