Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
08.10.2024 15:00 | Správy | Servis
Foto

Dieselové autá potrebujú pomoc: Spotreba AdBlue vás prekvapí! Ako to zvládnuť?

Pôvodne to mala byť záležitosť, ktorá sa vyrieši raz za 20 000 kilometrov pri servisnej prehliadke. Život ukazuje, že močovinu treba dopĺňať oveľa častejšie. Bez AdBlue prejde motor do núdzového režimu a napokon sa nebude dať už vôbec naštartovať. Vodičom pribudla ďalšia starosť.

Spotreba AdBlue prvýkrát prekvapí

A je to tu! Rozsvietila sa žltá kontrolka, ktorá signalizuje, že nádrž AdBlue bude onedlho prázdna. Prichádzame k stojanu na čerpacej stanici a onedlho k nám kráča obsluha. „Môžem vám pomôcť?“ pýta sa a presne vie, o čo nám ide: „Koľko AdBlue potrebujete?“ No, to keby sme vedeli. Pred chvíľou sa nám ikona, ktorá odratúva zostávajúce AdBlue v kilometroch, zmenila na varovanie, že keď roztok močoviny nedoplníme, nebudeme môcť naštartovať.

Keď toto postretne majiteľov moderných naftových motorov prvýkrát, je to prekvapenie. Pri predaji auta vám síce vraveli, že náplň v nádrži vydrží do najbližšej servisnej prehliadky, ale vy ste práve stovky kilometrov od servisu a nádrž je prázdna skôr, než ste si predstavovali. Jednoducho ju väčšina vôbec nezisťuje. Alebo je to preto, že je tá spotreba nepríjemne vysoká?

Otvoriť galériu

Ako ju natankovať?

Močovina v kanistroch zodpovedá kvalitatívne tej na výdajných stojanoch, ale tie sú určené skôr pre nákladné a úžitkové vozidlá, lebo majú vysoký prietok, ktorý úzke hrdlo osobného auta bez dostatočného odvzdušňovania nemusí zvládnuť. Ale ani nalievanie z kanistra nie je jednoduché, preto odporúčame kanister s dlhším a tenkým nadstavcom (najlepšie sa osvedčil tzv. husí krk), ak nemáte poruke lievik. Systém so skrutkovacím nadstavcom sme v redakcii skúšali, ale manipulácia s ťažším päťlitrovým kanistrom nebola jednoduchá. Ak vylejete močovinu na lak karosérie alebo koberčeky, je potrebné ju čo najrýchlejšie zmyť vodou. Na vzduchu kryštalizuje, smrdí a hlavne podporuje koróziu.

pokračovanie
Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: Redakcia Auto Bild, Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou News and Media Holding, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk




Polícia (ilustračné foto).
Obrovský risk: AHA, koľko nafúkal 21-ročný vodič: Hrozí mu BASA!
Na snímke ruský prezident Vladimir Putin.
Rusko sa vyhráža už aj Poľsku: TOTO je na zozname prioritných cieľov!
Minister dopravy Jozef Ráž.
Aktualizované
Úsek D1 s tunelom tunelom Višňové: ZVEREJNILI dátum dokončenia
(ilustračné foto)
Šialené dianie na diaľnici: Tri hromadné nehody, hlásia zranených!
Zdena Studenková (69) & Braňo Kostka (52)
Foto
Kostka ÚPRIMNE o vzťahu so Studenkovou: Poviem vám, prečo som si Zdenku NEZOBRAL za ženu!
K zriadeniu vyšetrovacieho tímu pristúpili podľa ministra vzhľadom na podozrenia zo spáchania viacerých trestných činov.
AktualizovanéFoto
Prešetria darovanie slovenskej vojenskej techniky Ukrajine: Aké sú podozrenia?
Foto
Nechutná dohra po zápase v Detve! Známeho českého trénera napadol bývalý manažér
Polícia žiada o trpezlivosť, ohľaduplnosť a rešpektovanie pokynov policajtov na mieste.
Aktualizované
Vodiči, zbystrite: Tento horský priechod bude ÚPLNE UZAVRETÝ
Informačný deň cvičenia Slovenský štít 2024 na Lešti.
Výstavba vo vojenskom Centre výcviku Lešť: Čo postavia za 181.000 eur?
Randy Boissonnault
V Kanade odstúpil minister: Nepochopíte, čo je za tým! Čo si myslel?
Finančná správa si posvietila na firmy
Závažné zistenia Finančnej správy: Slovensko mohlo prísť o 74 MILIÓNOV eur!
Vo veku 86 rokov zomrel v stredu v domove s opatrovateľskou službou John Prescott, bývalý britský vicepremiér v labouristickej vláde.
Zomrel bývalý britský vicepremiér John Prescott († 86): Jeho život bol poriadne divoký