Spotreba AdBlue prvýkrát prekvapí
A je to tu! Rozsvietila sa žltá kontrolka, ktorá signalizuje, že nádrž AdBlue bude onedlho prázdna. Prichádzame k stojanu na čerpacej stanici a onedlho k nám kráča obsluha. „Môžem vám pomôcť?“ pýta sa a presne vie, o čo nám ide: „Koľko AdBlue potrebujete?“ No, to keby sme vedeli. Pred chvíľou sa nám ikona, ktorá odratúva zostávajúce AdBlue v kilometroch, zmenila na varovanie, že keď roztok močoviny nedoplníme, nebudeme môcť naštartovať.
Keď toto postretne majiteľov moderných naftových motorov prvýkrát, je to prekvapenie. Pri predaji auta vám síce vraveli, že náplň v nádrži vydrží do najbližšej servisnej prehliadky, ale vy ste práve stovky kilometrov od servisu a nádrž je prázdna skôr, než ste si predstavovali. Jednoducho ju väčšina vôbec nezisťuje. Alebo je to preto, že je tá spotreba nepríjemne vysoká?
Ako ju natankovať?
Močovina v kanistroch zodpovedá kvalitatívne tej na výdajných stojanoch, ale tie sú určené skôr pre nákladné a úžitkové vozidlá, lebo majú vysoký prietok, ktorý úzke hrdlo osobného auta bez dostatočného odvzdušňovania nemusí zvládnuť. Ale ani nalievanie z kanistra nie je jednoduché, preto odporúčame kanister s dlhším a tenkým nadstavcom (najlepšie sa osvedčil tzv. husí krk), ak nemáte poruke lievik. Systém so skrutkovacím nadstavcom sme v redakcii skúšali, ale manipulácia s ťažším päťlitrovým kanistrom nebola jednoduchá. Ak vylejete močovinu na lak karosérie alebo koberčeky, je potrebné ju čo najrýchlejšie zmyť vodou. Na vzduchu kryštalizuje, smrdí a hlavne podporuje koróziu.