Domáce projekty Tata Motors zahŕňali Indica, prvý model auta navrhnutý a vyrobený v Indii, ako aj Nano, propagované ako najlacnejšie auto na svete. Tata prispel počiatočnými skicami pre oba modely. Indica mala komerčný úspech. Nano však zápasilo s bezpečnostnými problémami a zbabraným marketingom. Dekádu po uvedení na trh bol jeho predaj zrušený.
Ratan Tata, licencovaný pilot, ktorý príležitostne pilotoval firemné lietadlo, sa nikdy neoženil a bol známy svojím tichým vystupovaním, relatívne skromným životným štýlom a filantropickou prácou. Približne dve tretiny základného imania Tata Sons, holdingovej spoločnosti skupiny, vlastnia filantropické trusty.
Po odchode zo skupiny sa Ratan Tata stal známym ako prominentný investor do indických startupov. Podporil množstvo spoločností vrátane Paytm, ktorá sa zaoberá digitálnymi platbami, či Ola Electric.