Druhým významným momentom sú okrúhle narodeniny dnes už ikonickej tresky v majonéze. Tú Slováci milujú už 70 rokov a stala sa akýmsi neoficiálnym národným jedlom. Jej výrobca si nielen pripomína svoju bohatú históriu, ale zároveň prichádza s inováciami, ktoré idú s dobou a oslovujú nové generácie.
Poklad slovenskej gastronómie
Žilinská treska si už desaťročia udržiava stabilné miesto v srdciach i chladničkách slovenských rodín. Jej úspech stojí na rokmi overenej kvalite, používaní kvalitných surovín a tradičnej receptúre, ktorú vyvinul v roku 1954 cukrár Július Boško.
Pri výrobe obľúbených rybacích, lahôdkových šalátov a tresky kladie Ryba Žilina dôraz na to, aby mali obsah konzervačných látok obmedzený na nevyhnutné minimum. Výrobca sa hrdí tým, že pri výrobe ikonickej tresky na rozdiel od konkurencie nepoužíva kontroverzný benzoan sodný.
Ďalším faktorom, prečo je žilinská treska tak obľúbená, sú kvalitné suroviny - konkrétne ide o filety aljašskej tresky, zeleninu a majonézu, ktorá sa vyrába priamo v závode. Moderné technológie umožňujú spracovávať suroviny tak, aby si zachovali čo najvyšší prirodzený obsah živín. Výsledkom je lahodná chuť, ktorú poznajú celé generácie.
Pestrá paleta lahôdok
Ryba Žilina dnes okrem legendárnej tresky vyrába aj lahôdkové šaláty a portfólio rozšírila aj o produkty výhradne na rastlinnej báze. Produktové portfólio dnes tvoria tri značky. PRETO Ryba Žilina stráži receptúru tradičných rybích špecialít a zároveň rozvíja ponuku mrazených rýb najvyššej kvality. Značka PRETO Radoma pokrýva primárne segment obľúbených lahôdkových šalátov, ale aj pestrú paletu poctivých nátierok či praktické polotovary, ktoré majú miesto v každej kuchyni.
Najmladšou značkou je PRETO Radoma Vegan, pod ktorou výrobca ponúka najchutnejšie rastlinné alternatívy lahôdkového sortimentu.
“Bez ohľadu na to, ktorý z našich produktov si zákazník vyberie, chceme, aby mal istotu, že si kupuje chutné potraviny, pri ktorých dbáme o kvalitu surovín, spôsob výroby a tiež obsah len tých nevyhnutných prídavných látok. Aj naďalej chceme prinášať zo Žiliny len to najlepšie,” hovorí Michal Britvík, generálny riaditeľ Ryba Žilina.
Inovácie, ktoré udávajú trendy
Ako líder na trhu Ryba Žilina nielen udržiava kvalitu svojich tradičných produktov, ale tiež pravidelne prináša inovácie, ktoré reagujú na aktuálne trendy s dôrazom na potreby trhu. “Príkladom úspešnej inovácie je naša Treska COTTAGE EXKLUSIV, ktorú sme uviedli na trh minulý september a stala sa 4. najpredávanejšou treskou na celom slovenskom trhu. Práve na základe tejto spätnej väzby sme priniesli našim zákazníkom hneď 2 nové príchute – s pažítkou a s feferónmi,” približuje Michal Britvík, generálny riaditeľ Ryba Žilina. Všetky tri varianty si okamžite našli svojich priaznivcov medzi aktívnymi ľuďmi, či milovníkmi ľahkých, ale zároveň výživných jedál, a to najmä vďaka benefitom: vyššiemu podielu proteínov, nízkemu obsahu cukru a obsahu omega – 3 mastných kyselín.
Jubilejná novinka v čierno-zlatom šate
Výrobca už čoskoro poteší svojich zákazníkov novinkou Treska KOKTEJL. Tá spája tradičnú chuť žilinskej tresky s varenými krevetami a jemne pikantným dipom, a okrem skvelej chuti vyniká aj elegantným čierno-zlatým obalom. Táto novinka, navrhnutá pri príležitosti významných okrúhlych výročí, bude dostupná už od októbra tohto roka ako limitovaná edícia.
“Žilinská Treska EXKLUSIV je nielen najpredávanejšou treskou na trhu, ale podľa prieskumov, ktoré si nechávame pravidelne realizovať, ľuďom aj najviac chutí. Limitka Treska KOKTEJL nadväzuje na jej odkaz a mimoriadne oživuje ponuku v tejto kategórii,” približuje Michal Britvík, generálny riaditeľ Ryba Žilina.
Treska zo Žiliny je už 70 rokov súčasť kultúry, tradície a gastronómie Slovenska. Jej výrobca si ako líder na trhu uvedomuje svoju úlohu chrániť historické dedičstvo tohto ikonického produktu, zároveň však kráča s dobou a neustále inovuje. Týmto prístupom dokazuje, že na stoloch slovenských domácností majú rybie a lahôdkové šaláty od Ryba Žilina svoje stabilné miesto.