Viktor preto rázne povedal: „Myslím, že na vine boli piloti. Kapitán si odskočil a kopilot vletel do silnej búrky. Keď prišiel kapitán, bolo neskoro. Ostatné lietadla búrku radšej obleteli. Z môjho pohľadu boli na vine jednoznačne oni“.
Jasný záver vyšetrovania
Na základe záverečnej správy z 5. júla 2012 viedli k tragédii letu 447 odlišné údaje z rýchlomerov, ktoré boli pravdepodobne spôsobené zamrznutím tzv. Pitotových trubíc (senzory na meranie prúdenia vzduchu a vypočítanie výšky a rýchlosti), následne bol odpojený autopilot, na čo nedokázala posádka s nedostatočným výcvikom správania sa v kritických situáciách zareagovať. Nadmerný zásah posádky do riadenia letu po odpojení autopilota a nasledujúce obnovenie činnosti Pitotových trubíc, ktoré po takmer 2-minútovom výpadku začali vysielať správne, ale pre posádku nelogické informácie, spôsobili, že piloti prestali reagovať profesionálne, začali sa kopiť chyby v komunikácii, dostali stroj do stavu straty vztlaku a zrútili sa.
Čo prezradili čierne skrinky: Posledné slová z kokpitu
Až po niekoľkých mesiacoch sa záchranárskym tímom podarilo objaviť čierne skrinky z Airbusu AF 447. Tie potvrdzujú, že kapitán Marc Dubois v čase, keď sa lietadlo dostalo do problémov, nebol v kokpite.
Márne výzvy letového dispečera
1. hod. 35 min. 53 s „Dajte mi predpokladaný čas preletu cez TASIL (trasový bod - rádiomaják, pozn. red.)!“
1:35:59 „Air France 447, predpokladaný čas preletu cez TASIL.“
1:36:14 „Air France 447, povedzte mi predpokladaný čas preletu cez TASIL.“
Operátorovi letiska nikto neodpovedá.