Čo si myslíte o zavedení nového príplatku?
Každé euro sa počíta
Peter (40), učiteľ, ZŠ Ľudmily Podjavorinskej, Luník IX, Košice
Myšlienka je to dobrá, avšak je ťažké určiť, ktorí učitelia majú (nazvem to) „sťaženú prácu“. Lebo je obrovský rozdiel mať v triede zopár deti sociálne znevýhodnených, prípadne žiakov so špeciálnymi potrebami a je rozdiel mať väčšinu takých, resp. celú triedu a školu, ako je to u nás. Samozrejme, že každé euro sa počíta. Chcel by som 100 % k tomu, čo plánujú. Určite to aspoň trošku zlepší situáciu, avšak nie sú to také sumy, ktoré by ma udržali na danom pracovnom mieste. Hoci sa hovorí, že byť učiteľom nie je povolanie, ale poslanie. Učitelia sú celkovo slabo ohodnotení, pritom učia, vychovávajú a často suplujú rôzne iné povolania, ako napr. lekára, psychológa atď. Ocenil by som, samozrejme, tiež rast tabuľkových platov.
Už bolo načase
Ivan (50), učiteľ, ZŠ Ľudmily Podjavorinskej, Luník IX, Košice
Učiteľom detí z marginalizovaných rómskych komunít, ktorí denne bojujú na viacerých frontoch, to určite pomôže. Už bolo načase. Tí, ktorí peniaze prerozdeľujú, by si mali vypočuť učiteľov týchto detí, prísť sa naživo pozrieť na to, koľko času, úsilia a vlastných finančných prostriedkov ich to stojí. Ja osobne som v škole veľmi spokojný. Vidím, aké pokroky sme spolu s kolegami a deťmi spravili. Každé euro navyše pomôže, no nerobím to len pre peniaze. Situácia je zložitá aj tým, že aj iné sektory majú takúto požiadavku. Veľmi náročné je to v zdravotníctve. Verím, že dôjde k pozitívnej zmene. Zvýšenie si predstavujem o 50 %. Triedni učitelia by si zaslúžili aj o 200 % kvôli tomu, koľko administrácie navyše majú na starosti.