Bez funkčných nejazdite
Aby sa zabezpečilo správne fungovanie systému ostrekovačov, vodiči by mali pravidelne kontrolovať, či je v nádržke dostatok kvapaliny do ostrekovačov. Všimli sme si, že niektoré značky automobilov v poslednom čase upustili od výstrahy, že sa vám míňa ostrekovacia kvapalina, a tak vodič nie je varovaný v predstihu a zistí to, až keď je nádržka prázdna. Ak nemá so sebou kvapalinu na dolievanie, musí sa zastaviť na najbližšej čerpacej stanici alebo v obchode s príslušenstvom. Brať to na ľahkú váhu a vyjsť na diaľnicu v čase zimného posypu je veľkým rizikom. Už malé množstvo posypu spojeného s prachom a tekutou špinou spod kolies vytvorí na čelnom skle nepriehľadnú vrstvu, ktorú stierače len rozmažú. Niekedy sa však stane, že ostrekovaciu kvapalinu dolejete, ale systém ostrekovania čelného skla stále nefunguje. To môže byť spôsobené poruchou mechanických, elektrických alebo elektronických častí.
Šoférka bola právom vydesená: Mohlo niečo také rozbiť čelné sklo?
Ihla len pri starších autách
Zanesené dýzy sú často dôvodom, prečo nefunguje systém ostrekovačov čelného skla. Najčastejšie je to pre nahromadené nečistoty z vody, ako sú minerály z tvrdšej vody alebo zvyšky nemrznúcej zmesi. V zime môžu do systému preniknúť aj čiastočky soli a bahna. Ak sa používa na riedenie koncentrátu ostrekovačov destilovaná, alebo lepšie demineralizovaná voda, vytvorí sa v hadičkách vodný kameň, ktorý potom upchá tenké otvory v dýzach. Na starších modeloch vozidiel môžu vodiči jednoducho vyčistiť dýzy sami. Na odstránenie nečistôt sa do otvorov opatrne a bez námahy vloží tenká ihla. Je však dôležité byť opatrný a s ihlou manipulovať jemne, aby ste dýzy nepoškodili alebo otvory nerozšírili, čo by mohlo zmeniť smer striekania kvapaliny. Problém zhoršíte, ak ihlu v dýze zalomíte. Moderné autá sú však často vybavené takzvanými ventilátorovými dýzami alebo mikrodýzami, ktoré sa ihlou ani drôtom ošetrovať nesmú.