Podľa ŽSR tak mal urobiť bez toho, aby technikov požiadal o znovuzapojenie týchto prvkov. Odborník na železnice Jiří Kubáček si však myslí, že vinníkom nemusí byť iba on. Jiří Kubáček poukazuje na to, že v prípade tejto nehody zrejme neleží vina len na pleciach jedného človeka.
„Nevidel som síce do vyšetrovacieho spisu, ale je nepochybné, že ten výpravca bol do toho zamontovaný. Nie som si však istý, či v tom nie je namočených viac ľudí. Nie vždy sa dodržuje formálne predpísaný postup. Do tejto nehody som zastával presvedčenie, že ak sa stane nehoda na priecestí, vždy za to môže vodič. Na základe udalosti z Nových Zámkov to už netvrdím. Toto bolo fatálne zlyhanie železnice. Áno, môže sa pokaziť priecestie, ale na to predpis pamätá. Tá mašinéria je robustná, keby sa dodržiaval aspoň duch predpisu, že ak dôjde k poruche priecestia, tak tam vlak pôjde rýchlosťou 10 km/h a 60 metrov pred ním bude vytrubovať, pripravený zastaviť, potom by sa toto nemohlo stať,“ vysvetlil Kubáček.
„Zlyhal tu železničný element, a to sa doteraz nestalo. Zapletených je do toho veľa ľudí, lebo sú predpísané formulácie, ktoré sa musia pri ukončení výluky odrecitovať do telefónu a nahrávajú sa, takže to podľa mňa neprebehlo tak, ako malo,“ uzavrel Kubáček.