ŽSR hodnotí nehodu pomerne jednoznačne, čo potvrdzuje vyjadrenie hovorkyne Vladimíry Bahýlovej: „Dispozičný výpravca stanice Nové Zámky zabudol požiadať oprávneného zamestnanca, aby zapol do činnosti priecestné zabezpečovacie zariadenie aj napriek tomu, že v prevádzkovom zápisníku mal zapísané, že tieto zariadenia sú vypnuté z činnosti. Dispozičný výpravca naďalej ostáva zamestnancom ŽSR, avšak bude podrobený mimoriadnemu preskúšaniu, lekárskej prehliadke a psychologickému vyšetreniu.“
Obrovská tragédia sa odohrala koncom júna na priecestí pri Nových Zámkoch. Autobus idúci z Nových Zámkov smerom na Koltu zastavil pár minút po odchode na železničnom priecestí. Závory boli dole, signalizácia blikala na červeno. Pred ním bolo osobné auto, za ním ďalšie vozidlá. Cez jednu koľaj prešiel osobný vlak, ktorý išiel zo Štúrova do Nových Zámkov. Závory sa zdvihli, signalizácia tiež prepla. Osobné auto prešlo bez problémov. Na trať vošiel autobus. Vtom sa ozval zvuk vlakovej trúby a medzinárodný vlak z Prahy do Budapešti v plnej rýchlosti narazil do autobusu. Roztrhlo ho na polovicu a začal horieť. Zahynulo sedem pasažierov.