Riešením je výmena
Ak ste zaznamenali na svojom aute niektorý z príznakov upchatého filtra, najlepším riešením je jeho výmena. Náročnosť výmeny palivového filtra sa môže líšiť v závislosti od motora a miesta inštalácie. Niektoré filtre sa vymieňajú ako celok, iné sú ukryté v puzdre, ktoré je možné otvoriť len pomocou špeciálnych nástrojov. Palivový filter stojí od 6 do 30 eur - podľa typu vozidla. Palivový filter je umiestnený v sérii v palivovom potrubí. V každom prípade je vhodné pred montážou naplniť nový filter čerstvým palivom. To uľahčuje následné naštartovanie vozidla. A po montáži je potrebné správne odvzdušniť palivový systém. Ak si na odvzdušňovanie netrúfate, zverte to radšej odborníkom. Staré autá mali aj manuálny pohon palivového čerpadla, ktorým sa dalo palivo dočerpať, pri nových je to možné už len cez servisnú prípojku OBD2 alebo je možné zo systému odsať vzduch pomocou vákuovej pumpy.
Zavzdušnený palivový systém
Odstránenie vzduchu z palivového systému je kľúčové najmä pri naftových motoroch. Ak sa pokúšate naštartovať motor so suchým palivovým filtrom bez riadneho odvzdušnenia systému, môže dôjsť k nedostatku mazania pre vstrekovače a vysokotlakové čerpadlo. Nafta v dieselových motoroch totiž nielen poháňa motor, ale zároveň slúži aj ako mazivo pre tieto komponenty. Pokusy o štart s prítomnosťou vzduchu môžu viesť k poškodeniu systému a drahým opravám. Čerpadlo sa môže prehriať, čo môže vyústiť až do jeho zlyhania. Zavzdušnenie spôsobuje nesprávny prívod paliva, čo môže viesť k vyššej spotrebe, keďže motor sa snaží kompenzovať nedostatok paliva. Preto je dôležité pravidelne kontrolovať palivový filter, aby sa predišlo potenciálnym problémom a zabezpečila sa spoľahlivá prevádzka motora.