Vedci skúmali dva základné vzájomne protikladné prvky rozprávania – protiargumentáciu (rozoberanie príbehu) a pútavosť. "Pútavosť je veľmi známy zážitok. Niekedy vás príbeh pohltí až tak, že zabudnete, že sedíte v kine. Ľudia sú vtedy menej v strehu, sú otvorenejší presvedčivosti príbehu a menej ho rozoberajú," uviedol Chu.
Účastníkom štúdie preto dali prečítať dve verzie toho istého príbehu – jednu napísal človek, druhú ChatGPT. Účastníci štúdie potom hodnotili mieru zaujatia príbehom. Niekedy boli príbehy označené správne, teda príbeh ľudského autora bol označený ako napísaný človekom, príbeh ChatGPT ako príbeh od AI. Niekedy však výskumníci označenia zámerne vymenili, takže napríklad príbeh ľudského autora dostal označenie "od AI".