Priemerná domácnosť u nás vynakladá takmer 20 % svojich mesačných výdavkov na potraviny. K tým majú Slováci dobrý prístup, avšak ich ceny spôsobujú, že až takmer 18 % domácností nemá pravidelný a kvalitný obed. Tento problém sa najviac týka starších osamelých osôb, domácností jedného dospelého s malými deťmi a rodín s dvoma dospelými a viac ako tromi deťmi.
V porovnaní s EÚ tak výrazne zaostávame. A práve na to sa rozhodli Lidl a Ihnačák poukázať. „Každý šiesty Slovák si nemôže dovoliť plnohodnotné jedlo. Preto chcem aj vás poprosiť, aby ste sa zapojili v Lidli do zbierky Podeľ sa a pomôž,“ vysvetlil nám kuchár.
Influencerka Linda Mlynarovičová alias Nutelindochka dodala: „Myslím, že je pútavou formou poukázané na skutočný problém, ktorého si mnohí z nás možno ani nie sú vedomí... A zrazu namiesto menu prázdna škatuľa. A nič, hlad. To tak prinúti človeka sa zamyslieť, že toto je pre mnohých každodenná realita.“ Ihnačák a Lidl tak podávajú pomocnú ruku a súčasťou krásneho gesta môžete byť aj vy. Pomôžme tak spoločne ľuďom, ktorým osud neprial. Život v nedostatku môže byť veľmi náročný, ťažký a frustrujúci, avšak ak sa spojíme, dokážeme pomôcť aj tam, kde sa už usídlila beznádej.