Démon rýchlosti?
Pod kapotou sme mali osadený benzínový štvorvalcový 1,6-litrový agregát s priamym vstrekovaním s výkonom 225 koní a s maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Keďže išlo o najslabšiu motorizáciu, výrobca ju v súčasnej ponuke nahradil silnejšími plug-in hybridnými verziami. My sme však ani v jednej situácii nemali dojem, že nevyhnutne potrebujeme viac.
Na druhej strane v najsilnejšom elektrikovanom kúsku, ktorý má pohon 4x4, so systémovým výkonom 360 koní a 520 Nm už zastrašíte nejeden športovo ladený sedan. Verzia s klasickým „spaľovákom“ je (rovnako ako hybridy E-Tense) spriahnutá s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá radila hladko v každom jazdnom režime. V ekologickom nastavení motora autu však trochu trvá, kým zareaguje po prudkom pridaní alebo pri preradení na spiatočku, no len čo tam šupnete šport, citeľne zmení charakter.
Podvozok stuhne, reakcie na plyn sú lepšie, motor ochotnejšie letí do otáčok a s ľahkosťou sa dá vodiť aj v zákrutách s uťahujúcim profilom. Vďačí za to najmä prekvapivo nízkej hmotnosti (na rozmery auta). Má totiž 1,66 tony a viac už pomaly váži väčšina mestských crossoverov. Konkurenčné nemecké limuzíny atakujú dve tony a DS 9 s predným pohonom tak v športovom režime nielenže dobre drží stopu a ide za volantom, ale ani netrpí nedotáčavosťou.