„Mušia“ váha sa tiež pozitívne premieta aj do spotreby. S ľahkou nohou a defenzívnym štýlom jazdy si bralo okolo 6,8 až 7,4 litra a keď sme mu vyhnali sadze z výfukov, benzín zo 60-litrovej nádrže vedel miznúť trochu rýchlejšie. V 140 km/h v športovom režime na diaľnici sa to pohybovalo v rozmedzí 9 až 11 litrov.
No viac ako sledovanie týchto údajov je pre vodiča vo vysokej rýchlosti dôležitejší cestovný komfort a azda každý z nás kladie enormné nároky na zvukovú izoláciu. V DS 9 vo výbave Rivoli+ však panuje príjemné ticho. Dnu výrazne nepreniká ani svist od zrkadiel a vzdialene počuť len pradenie motora.
Teda ak máte vypnutú hudbu... Verdikt? Tento kúsok to nehrá na notu prvoplánového luxusu, ktorým sa potrebujete vystatovať, ale komfortu s puncom exkluzivity a nejaké malé neduhy by mu bol človek ochotný prepáčiť. Lenže okrem občas váhajúcej prevodovky v úspornom nastavení niet ani veľmi čo.
DS 9 Rivoli+ PureTech 225
- Motor: R4
- Výkon: 225 koní
- Max. krútiaci moment: 300 Nm
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,8 s
- Max. rýchlosť: 236 km/h
- Cena: 60 840 €