Realizuje sa v dvoch smeroch. Slovenskí podnikatelia dostávajú informácie o možnostiach, ale aj rizikách podnikania v tej-ktorej krajine a zástupcovia iných štátov zasa získajú možnosť kontaktu so slovenskými podnikateľmi. "Vieme urobiť napríklad prezentáciu slovenských firiem pre iné firmy podnikajúce v podobnom odvetví v zahraničí," poznamenal Chovanec.
Aktuálne vedenie MZVEZ podľa neho zvýšilo dôraz na výkon ekonomickej diplomacie, viac ako zdvojnásobí počet ekonomických diplomatov zo súčasných 17 na 43. "Budeme mať plnohodnotného ekonomického diplomata v každom významnom teritóriu," povedal.
Jedným z aktuálnych cieľov slovenskej ekonomickej diplomacie je podľa Chovanca aj návrat na trhy, na ktorých sme v časoch Československa pôsobili, máme tam určitú tradíciu, ale v ostatných rokoch sme sa z nich stiahli. Diapazón je široký, od štátov bývalého Sovietskeho zväzu, západný Balkán, strednú Áziu až po severnú Afriku.
Veľkou výzvou pre ekonomickú diplomaciu je možnosť participovať na povojnovej obnove Ukrajiny. "Túto tému vnímame veľmi intenzívne aj preto, že sme susediaca krajina s Ukrajinou," konštatoval Chovanec. Najväčšie zákazky podľa neho zrejme budú realizovať firmy zo západnej Európy alebo USA, slovenské podniky by však mohli na nich participovať ako subdodávatelia.