Výskumný tím pod vedením Stefana Gösslinga z Linného univerzity (LNU) vo švédskom Kalmare analyzoval údaje z transpondérov tisícov súkromných lietadiel získané z platformy na sledovanie letov ADS-B Exchange.
Štúdia zohľadnila vyše 18 miliónov letov uskutočnených 26.000 súkromnými lietadlami a tieto údaje prepojila s priemernou spotrebou paliva 72 typov lietadiel používaných najmä na prepravu osôb.
Ďalším faktorom, ktorý treba vziať do úvahy, je skutočnosť, že emisie oxidu uhličitého tvoria len tretinu globálneho otepľovania spôsobeného lietaním – popri kondenzačných stopách a emisiách oxidov dusíka a vodnej pary.
Využívanie súkromných letov sa zvykne zvyšovať v čase významných športových, kultúrnych a politických podujatí, ako bola napríklad vlani v decembri konferencia OSN o zmene klímy v Dubaji v Spojených arabských emirátoch (SAE).
Tím skonštatoval, že súkromná letecká doprava je energeticky najnáročnejšou formou leteckej dopravy a že jej rozsah i energetická náročnosť neboli nikdy riadne preskúmané.