Na úplnom začiatku boli boľavé kolená. Patrik Bundala mal s nimi dlhodobo problémy, a tak vyskúšal silu prírody, ako kedysi jeho babička. Pripravil si tinktúru z kostihoja, ktorá jemu aj jeho známym pomohla natoľko, že ju začal predávať.
Jeho manželka Erika Bundalová zas hľadala v prírode odpovede na rôzne kozmetické problémy, v prvom rade na alergiu na slnko a pigmentové škvrny. Podarilo sa jej vyvinúť prípravok, vďaka ktorému sa konečne opaľovala dozlatista a bez nepríjemnej reakcie.
Spoznávanie účinkov prírodných látok a ich kombinovanie sa pre Bundalovcov stalo vášňou. Postupne preto pribúdali pod značkou Panakeia ďalšie výrobky, ktoré pomáhajú s rôznymi zdravotnými či kozmetickými ťažkosťami.
Najprv pomohli sebe, dnes iným
Kvalitné prípravky však bolo treba dostať k zákazníkom. O tento krok sa postaral najmä ich syn, v tom čase čerstvý maturant Albert. Plný energie a nápadov si vyhrnul rukávy a začal pracovať na tom, aby ich výrobky spoznalo čo najviac ľudí.
„Moji rodičia na začiatku pomohli sami sebe, dnes pomáhame iným. Či sú to vrásky, kožné problémy, padanie vlasov alebo rôzne zdravotné ťažkosti, snažíme sa na ne nachádzať prírodné riešenia – a darí sa nám to,“ hovorí Albert Bundala.
Využil svoje technologické znalosti a naplno rozbehol e-shop. Veľmi mu pomohlo aj to, že sa dobre orientoval na sociálnych sieťach. Práve tam totiž nachádzali množstvo budúcich zákazníkov. Samozrejme, nižší vek mal aj drobné nevýhody.
„Tou hlavnou bolo, že ma niektorí partneri nebrali vážne. Ani presadzovanie môjho názoru vo vnútri firmy smerom k rodičom nebolo vždy jednoduché. Každý fakt som musel podložiť dátami,“ vysvetľuje mladík. Dodáva, že aj dnes majú na niektoré veci rozdielne názory, no vždy nájdu riešenie prijateľné pre všetkých.
Obrat vyše pol milióna eur
O veľkej obľube výrobkov Panakeia hovorí aj rastúci obrat, ktorý minulý rok predstavoval viac ako pol milióna eur. Dnes si niektoré ich výrobky možno kúpiť aj v jednej z najväčších sietí drogérií na Slovensku. A ktoré patria medzi tie najobľúbenejšie?
„Naším novým najpredávanejším výrobkom je Čjerny djabel – bieliaci zubný prášok. Ten je aj môj osobný favorit. Za mňa je to vynikajúci produkt na čistenie zubov a ústnej dutiny. Bieli zuby a dokonca nám niektoré zákazníčky písali, že im po čistení odpadol aj zubný kameň,“ hovorí Albert Bundala.
Proti vráskam aj na krajšie vlasy
Ďalšie dva najpredávanejšie výrobky sú tiež zamerané na starostlivosť o krásu. „Je to naša novinka očné sérum s kofeínom a, samozrejme, našou najdlhšie predávanou stálicou je Kopaničiarska žehlička na vyhladenie vrások.“
Dodáva, že sa stále snažia vyvíjať nové prípravky s ďalšími účinnými látkami. Vývoj ide aj v tejto oblasti dopredu a prináša čoraz viac prírodných látok, ktoré pomáhajú riešiť rôzne problémy.
„Príkladom sú naše prípravky Regebasil, ktoré pôsobia ako podpora rastu vlasov. Veľkej obľube sa tešia aj krémy s aktívnou patentovanou látkou L22, ktorú ponúkame ako jediní na slovenskom trhu.“
Na zdravú pečeň či vitalitu
Popri kozmetike vyrába Panakeia naďalej aj tinktúry. Popularite sa teší najmä koreň púpavy lekárskej. Látky obsiahnuté v tejto rastline sú prínosom pre zdravie pečene či obličiek.
„Veľmi populárna je tinktúra Lymfa, ktorá je navrhnutá na podporu lymfatického systému a očistu tela. Takisto dvojitý extrakt čagy, huby tradične používanej v ľudovom liečiteľstve na zlepšenie celkového zdravia a vitality,“ hovorí Albert Bundala o najpredávanejších tinktúrach.
VIAC O PRÍPRAVKOCH PANAKEIA