Ako sa vyhnúť poruche?
Odporúčame manuálne odbrzdenie tlačidlom pred samotným rozjazdom. A až keď zhasne kontrolka signalizujúca zabrzdenie parkovacej brzdy, stlačiť akcelerátor a vyraziť. Už pri typických rodinných autách ako Golf či Passat hrozí, že za výmenu servomotora v brzde zaplatíte trojmiestnu sumu. Cena elektromotora ľahko prekoná cenu celého strmeňa, čo dosť výrazne predraží opravu bŕzd. Správne používanie parkovacej brzdy preto môže pomôcť predĺžiť jej životnosť a ušetriť financie na prípadných opravách. Automobilky sa snažia tento systém neustále vylepšovať, no elektrická parkovacia brzda ešte vždy nedokáže reagovať tak rýchlo a spoľahlivo ako tradičná mechanická páka.
Odbrzdenie rozbehom
Veľa vodičov používa na odbrzdenie elektrickej parkovacej brzdy rozbeh auta. Systém samotný to síce umožňuje a aj z toho dôvodu sa elektrickej parkovacej brzde niekedy hovorí automatická parkovacia brzda, lebo stačí stlačiť plynový pedál a elektronika dá impulz malému servomotoru v strmeni, aby brzdu automaticky uvoľnil. Samotné uvoľnenie však vyžaduje svoj čas. Pri rýchlom výjazde z križovatky alebo pri prudkom stúpaní dochádza k namáhaniu servomotora, ktoré môže viesť až k jeho poruche. Poškodiť sa môže nielen elektromotor, ale aj ďalšie súčasti systému. Začína sa to rozsvietením kontrolky EPC (Electronic Power Control). Presnú príčinu však odhalí až diagnostika v servise, lebo možný zoznam porúch je dlhý. Môže to znamenať len chybný spínač, skorodované vedenie, prasknutý kryt motorčeka alebo aj chybu niektorého zo snímačov motora.