Spôsob plnenia poistného je potrebné zistiť ešte pred uzavretím zmluvy, upozornila odborníčka z Premium Poisťovne pre Slovensko Zuzana Lauermannová.
"Každá poisťovňa má na to svoje kanály, dnes je štandardom online hlásenie škody prostredníctvom webstránky poisťovne, nahlasovanie vzniknutej škody emailom alebo telefonicky na číslo klientskeho centra. Poisťovne poskytujú aj možnosť osobného ohlásenia na obchodnom mieste poisťovateľa a písomné ohlásenie na adresu poisťovateľa," uviedla Lauermannová.
Zábery spúšte po hrozivej noci Slovákov na východe: Ako sme prežili zemetrasenie
Doplnila, že škodovú udalosť môže nahlásiť aj poverený sprostredkovateľ poistenia. Pri zdokumentovaní škodovej udalosti pomôžu podľa nej aj fotografie a videá, no pri zaznamenaní hodnoty majetku, na ktorom vznikla škoda, je to náročnejšie.