Meta prepojila svoju inzertnú službu Facebook so svojou sociálnou sieťou Facebook a iným poskytovateľom služieb online inzercie ukladala nespravodlivé obchodné podmienky, uviedla Komisia. Používatelia Facebooku majú automaticky prístup k službe Marketplace, čo Mete dáva "výhody, ktorým sa iní poskytovatelia služieb inzercie nemôžu rovnať", uviedla európska komisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová.
Verdikt je výsledkom vyšetrovania, ktoré začal Brusel v júli 2021. Komisia vyjadrila obavy aj vzhľadom na to, že technologický gigant má osobitný prístup k údajom konkurencie. Deje sa to napríklad v prípade, keď konkurenti umiestňujú svoju reklamu na Facebook alebo na sociálnu sieť Instagram, ktorá rovnako patrí pod Metu. Americká spoločnosť bezprostredne po zverejnení rozhodnutia oznámila, že sa proti nemu odvolá.