Upozornila pritom na to, že súčasná legislatíva danú problematiku upravuje nedostatočne, keďže neobsahuje explicitné obmedzenia o vlastníctve médií verejnými funkcionármi.
"Cieľom úpravy je obmedziť verejných funkcionárov v prevádzkovaní, vlastníctve alebo ovládaní médií a zabrániť tomu, aby verejný funkcionár zverenú moc mohol využívať k presadzovaniu vlastných (osobných) záujmov na úkor záujmu verejného. Medzi dotknuté médiá patria rozhlasové a televízne vysielanie, periodická tlač, elektronická periodická publikácia, spravodajský webový portál, tiež audiovizuálna mediálna služba na požiadanie a tlačová agentúra, okrem tlačovej agentúry zriadenej zákonom. Zároveň sa ustanovuje, že verejný funkcionár nesmie byť konečným užívateľom výhod právnickej alebo fyzickej osoby, ktorá tieto činnosti vykonáva, ani tlačovej agentúry, zapísaným v registri partnerov verejného sektora," ozrejmila.
Výnimka zo zákazu by sa mala podľa návrhu týkať odborných, vedeckých aj komunitných periodík. Zákaz by tiež nemal platiť pre politické strany, hnutia, inštitúty a nimi ovládané právnické osoby aj pre právnické osoby ovládané vyššími územnými celkami alebo obcami. "Vydávanie straníckej tlače je dôležitou súčasťou komunikácie s verejnosťou a podpory verejnej diskusie," uviedla predkladateľka. Zákaz by sa nemal vzťahovať ani na viaceré ďalšie osoby, napríklad rektorov verejných vysokých škôl, poslancov zastupiteľstiev vyšších územných celkov či poslancov mestských zastupiteľstiev a poslancov zastupiteľstiev mestských častí v Bratislave a Košiciach.