Pôvodný most mal kovovú konštrukciu s drevenými prvkami. Prepadol sa, keď na neho vyšiel šofér s miešačkou vážiacou 42t hoci jeho nosnosť bola iba 16t. Nákladné auto na moste uviezlo a museli ho zložito dostávať späť na cestu. „Má byť zároveň odolný voči takzvanej storočnej vode. Je minimálne o pol metra vyšší, ako bol pôvodný. Súčasťou mosta je nová výhybňa áut, ktorá tu pôvodne nebola,“ povedal primátor Levoče, Miroslav Vilkovský.
Podľa neho mesto dostalo od poisťovne za zničenie starého mosta len minimálne odškodné.„Bolo to skôr symbolických 5000€. Budeme si však na súde uplatňovať škodu voči spoločnosti, ktorá ju spôsobila. Bude sa to zložito dokazovať, lebo nový most je úplne iný, ako starý, určite nemal hodnotu novostavby. Uvidíme, ako to vyriešia súdy,“ zhodnotil primátor.
„Most je oceľovobetónový. Normálna nosnosť mosta je 40t a výhradná 86t. Rozdiel medzi týmito dvoma parametrami spočíva v tom, že normálna nosnosť uvádza, aká môže byť najvyššia nosnosť auta ak ich je na moste niekoľko a výhradná v prípade, ak je auto len jedno. Rozpätie mosta je 9,25m a dĺžka 9,8m. V prípade riadnej údržby vydrí 100 rokov,“ uviedol projektant Pavol Kubík z Dopravoprojektu Prešov.
Nedávno museli pre nevyhovujúci technický stav zbúrať most v Banskej Bystrici.
V nehnuteľnosti za mostom bývajú manželia Hubáčkovci. Mali veľký problém dostať sa k svojej nehnuteľnosti. „Nie sme odtiaľto, ale 90% roka sa tu zdržiavame. Spadnutý most nám poriadne komplikoval život. Slúžil nám len pontónový. Teraz je to krajšie a podstatne jednoduchšie,“ uzavreli manželia.