Musia byť tiež poistení, elektrokolobežky budú mať registračnú značku a zvyšuje tiež pokuty za nesprávne parkovanie. TASR informuje podľa agentúry Reuters.
"Falošné správy o maxipokutách za prekročenie rýchlosti (sa nepotvrdili), cieľ (je) znížiť masakr na talianskych cestách," napísal na sociálnej sieti minister dopravy a podpredseda vlády Matteo Salvini (Liga). Dodal, že elektrické kolobežky budú mať registračné značky a bude zakázané na nich jazdiť v zóne pre peších.
Nový cestný zákon sprísnil aj tresty za jazdu pod vplyvom alkoholu resp. drog.
V Taliansku rovnako ako v iných európskych krajinách v poslednom období prudko stúpla popularita e-kolobežiek. Odvrátenou stránkou sú nebezpečné nehody a ohrozovanie chodcov na chodníkoch.
Taliansky štatistický úrad (ISTAT) v júli zverejnil údaje o 3.365 zranených pri nehodách kolobežkárov a 21 mŕtvych v roku 2023. V roku 2022 to bolo 2.929 zranených a 16 mŕtvych.
Salvini uviedol, že nové pravidlá boli vypracované po rozsiahlych konzultáciách "so spoločným cieľom: znížiť masakry na talianskych cestách".
Aj ostatné krajiny v Európe obmedzili používanie elektrických kolobežiek. Minulý rok francúzske hlavné mesto Paríž na základe referenda zakázalo zdieľaný prenájom dvojkolesových elektrických vozidiel a Madrid im v septembri odobral licencie.