Mäkké topánočky (nielen) pre malé nožičky
Keď začala Katka hľadať vhodnú obuv pre prvé kroky svojej dcérky, najprv chcela kúpiť klasické pevné topánky. „Potom som si čítala rôzne články o prvých topánočkách a uvedomila som si, že najlepšie je vždy to prirodzené. Dieťatko veľa čupí alebo sa stavia na špičky, a to sa v pevnej obuvi robí len veľmi ťažko. Preto sú lepšie mäkké topánočky, ktoré sa nohe prispôsobia,“ vysvetľuje svoje rozhodnutie pre barefoot obuv.
Chodidlá sa v nej netlačia a majú dostatok priestoru na prsty, takže boli podľa starostlivých rodičov najlepším riešením. Výber barefoot topánok pre deti bol však na Slovensku veľmi chudobný.
„Manželovi napadlo, že keď je ponuka taká slabá, mohli by sme ich ponúkať my. Mne sa nápad veľmi zapáčil, lebo sama viem, ako dlho som hľadala prvé topánočky a aj ako som potrebovala poradiť,“ rozpráva Katka.
Obchod rozbehli za štyri mesiace
Prešli ledva štyri mesiace a ich obchod Dupidup.sk začal fungovať. S programovaním samotného e-shopu nemali starosti, pretože sa rozhodli pre e-shop na prenájom od Shoptetu. Ide o najpopulárnejšie riešenie na Slovensku a momentálne takto u nás funguje vyše 7 000 e-shopov. Vlastný obchod možno mať už za 13 eur mesačne.
„Rozhodujúce pre nás bolo, že je aj pre ľudí, ktorí nie sú programátori, ako napríklad my. A ak mám nejaký problém, napíšem alebo zavolám na infolinku,“ vysvetľuje Katka.
O niečo zložitejšie to bolo s dodávateľmi tovaru. „Spočiatku bolo pre mňa náročné vyhľadať značky a ozvať sa im. Bolo to veľa komunikácie v cudzom jazyku,“ spomína Katka. S manželom chodili aj na výstavy topánok. Neskôr sa však začali značky ozývať im a ponúkali topánky zo svojej výroby.
Dobrá rada nad zlato
K online obchodu sa postupne pridala aj predajňa, v ktorej manželia Jánošíkovci ochotne poradia s výberom. Práve ich poradenstvo je zároveň jednou zo silných stránok obchodu a zákazníci ho oceňujú.
„Určite treba dieťatku poriadne pomerať nohy a vyberať podľa toho. Najlepšie je topánky aj vyskúšať. Niekto potrebuje širokú špičku a úzku pätu, iný úzku špičku aj úzku pätu.“
Katka upozorňuje, že nie všetky „barefootky“ sú rovnaké, práve naopak. Netreba sa preto vždy spoliehať na rady a skúsenosti iných ľudí. „Každá značka sa líši tvarom. Keď už človek nájde tú svoju, tak mu budú zväčša sedieť aj o číslo väčšie topánky.“
Na zimu aj na leto, pre chudé aj bucľaté nôžky
Pri barefoot obuvi pritom nejde len o papučky a topánočky na prvé kroky doma, nájdete aj prechodné či zimné modely. U Jánošíkovcov ju deti nosia počas všetkých ročných období, čo je podľa Katky ideál. Obe jej dcéry navyše nosia značky z ich obchodu, takže sú otestované takpovediac „na vlastnej koži“.
Sama získala za roky skvelý prehľad, a tak vie odporučiť práve tie, ktoré na danú nôžku sadnú najlepšie. A barefoot topánky vyrábajú naozaj pre všetkých. „Spomínam si na jednu mamičku, ktorá mala chlapčeka s veľmi bacuľatou nožičkou a nevedela mu nikde zohnať topánočky, žiadne sa mu nedali ani obuť. Našťastie sme mali také, ktoré mu presne sadli na nôžku.“
Chcú sa stále zlepšovať
Katka s manželom neustále pracujú na zlepšovaní svojho obchodu – a to tak online, ako aj toho kamenného.
„Máme k dispozícii množstvo funkcií, ktoré môžeme využiť,“ opisuje Katka možnosti na Shoptete. Môžu si tak za pár eur vyskúšať rôzne vylepšenia, ktoré by ich pri e-shope na mieru stáli neraz stovky eur. „Údržba e-shopu je pomerne jednoduchá, najviac práce je, samozrejme, vtedy, keď dostaneme nové topánočky a musíme ich nahodiť na web.“
V ich prípade sa navyše online obchod pretavil i do reálneho sveta a aktuálne pracujú na rozšírení priestorov a novom showroome. Aj tak môže vyzerať vaša cesta k vlastnému podnikaniu, ktoré pomôže stovkám ďalších ľudí.