"Blíži sa Black Friday, keď sa obchodníci predháňajú s rôznymi zľavami a výhodnými cenovými ponukami tovarov. Ale je to aj čas, na ktorý striehnu podvodníci a hľadajú nové spôsoby, ako spotrebiteľa oklamať. Neváhajú pritom zneužívať dôverčivosť nakupujúcich, ale aj mená obchodníkov. Môžu propagovať falošný internetový obchod či ponúkať neexistujúci tovar, alebo vytvoria podvrhnutú webovú stránku, ktorá je na prvý pohľad na nerozoznanie od skutočnej webovej stránky na trhu už pôsobiaceho obchodníka," spresnila Ďatelinková.
"Obozretnosť je namieste pri absentujúcich informáciách o obchodníkovi, ako sú kontaktné údaje, obchodné podmienky, reklamačný poriadok vrátane informácií o možnosti odstúpenia od zmluvy, pri neexistujúcej zákazníckej podpore, ak nie sú na obchodníka zverejnené recenzie, ale taktiež aj pri podozrivo nízkej cene ponúkaného tovaru v porovnaní s konkurenciou a pri nedostatočných informáciách o ponúkanom tovare. Podvodného obchodníka môže prezradiť vymedzenie spôsobu platby, ktorý ako jedinú možnosť úhrady umožňuje platbu vopred prevodom," priblížila.