Česi sú o niečo štedrejší, na darčeky si dovolí 32 % z nich minúť od 200 do 400 eur. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Home Credit, ktorý realizovala na Slovensku a v Česku agentúra Ipsos od 11. do 15. novembra na vzorke 1005 respondentov.
"Maximálny limit na darčeky v sume do 100 eur majú najčastejšie mladí ľudia vo veku od 18 do 26 rokov, je ich 25 %. Naopak, s útratou nad 300 eur počítajú najčastejšie domácnosti s mesačným príjmom 2000 eur, tých je 44 %," uviedol analytik trhu spoločnosti Jaroslav Ondrušek. Doplnil, že iba sedem percent ľudí plánuje minúť na darčeky od 500 do 1000 eur.
Z prieskumu vyplynulo, že 46 % Slovákov nakupuje veci pre blízkych na Vianoce v e-shopoch a iba štvrtina preferuje kamenné predajne. Mnohí ľudia, a to celkovo 54 %, zháňajú časť darčekov v zľave a druhú časť za bežnú cenu. Pätina z nich nakupuje vo výpredaji len náhodne a deväť percent respondentov zľavy nijako neovplyvňujú. Naopak, 15 % ľudí nakupujú všetky darčeky za akciové ceny vo výpredajoch.