Radar sa tiež zmýli
Asistenti na báze radaru, ako napríklad adaptívny tempomat, sú zvyčajne zakryté a chránené pred snehom a nečistotami. Ak sa na povrchu krytu radaru nahromadí vrstva snehu, námrazy alebo špiny, môže to zhoršiť schopnosť radaru presne vnímať okolité objekty. Radarové vlny sa môžu od takýchto vrstiev čiastočne odrážať alebo rozptyľovať a celkovo sa znižuje efektívny dosah radaru.
Ak radar nedokáže zachytiť vozidlá alebo prekážky vo väčšej vzdialenosti, systém nemusí správne reagovať, napríklad pri regulácii rýchlosti alebo spomaľovaní. Ak poruchy pretrvávajú, zvyčajne to vedie k zlyhaniu asistenčného systému (tempomat sa vypne) a systém potom vydá chybové hlásenie, aby vodič prevzal riadenie. Na snehu treba asistenčné systémy aj tak používať opatrne.
Pokročilé systémy vypnúť
Ak pravidelne využívate adaptívny tempomat, asistenta udržiavania jazdného pruhu či dokonca vyššie stupne autonómneho riadenia, nezabúdajte, že zimné podmienky týmto technológiám vôbec neprospievajú. Na klzkých cestách sa predlžujú brzdné dráhy a systémy na sledovanie jazdného pruhu často nedokážu správne rozpoznať značenie na zasnežených vozovkách (biele čiary sú pod snehom alebo posypovou soľou).
Kamerové systémy môžu byť navyše rušené poletujúcim snehom. V extrémnych situáciách môže radar reagovať nesprávne kvôli odrazom signálu, čo môže vyústiť do falošných upozornení alebo chybnej detekcie prekážok. Preto je v zimných podmienkach dôležité nespoliehať sa výlučne na tieto systémy. Namiesto toho odporúčame prevziať kontrolu ešte predtým, ako sa automaticky deaktivujú.