Asistenčné systémy sú však odkázané na údaje zo senzorov, ktoré v zimnej sezóne môžu pre námrazu, sneh a špinu vykazovať poruchy. Vysvetlíme, na čo všetko si treba dávať pozor.
Automatické svetlá
Automatický systém osvetlenia na vozidle je mimoriadne pohodlný - počas dňa sa používajú denné svetlá a za zníženej viditeľnosti sa automaticky zapnú stretávacie svetlá. Avšak najmä na jeseň a v zime, keď častejšie prší, sneží alebo je hmla, tento systém nemusí fungovať spoľahlivo. Pri slabšej viditeľnosti môže byť stále dostatočné svetlo na to, aby systém nezaznamenal potrebu zapnúť stretávacie svetlá.
Problémom je, že pri použití denných zostávajú zadné vypnuté, čo znamená, že vozidlo môže byť zozadu v hustej premávke alebo za nepriaznivých podmienok viditeľné príliš neskoro. Preto platí pravidlo: ak jazdíte v hmle, daždi alebo za inej zníženej viditeľnosti, vždy si manuálne zapnite stretávacie svetlá.
Znečistené senzory sú problém
Súčasné autá sú vybavené množstvom senzorov a kamier, ktoré pomáhajú vodičom pri jazde. Ak sú však pokryté snehom alebo znečistené posypovou soľou, môžu poskytovať nesprávne alebo dokonca žiadne informácie. Obvykle vozidlo upozorní vodiča nápisom na displeji, že senzory sú znečistené a nefungujú správne, ale nie je to pravidlom. Mnohí vodiči sa pri cúvaní spoliehajú výlučne na pípanie ultrazvukových snímačov.
Najmladšia generácia vodičov sa už nezvykne obzrieť cez plece, aby si overila situáciu za vozidlom, a dôveruje iba narastajúcej intenzite pípania. To však môže viesť ku kolíziám, najmä ak snímače nevyšlú žiadny signál alebo nezmenia intenzitu zvuku pri približovaní sa k prekážke. Rovnako, ako je samozrejmé očistiť čelné a bočné sklá od snehu či námrazy, mali by sme si osvojiť zvyk očistiť aj senzory. Takto zabezpečíme ich správnu funkčnosť.