Údaje OECD podľa neho naznačili, že najsilnejšom motívom pre zákaz mobilných telefónov na školách je strata koncentrácie detí či oslabenie sociálnych interakcií počas prestávok. Dáta potvrdili aj lepšiu výkonnosť detí v školách, kde sa mobilné telefóny nepoužívali.
Minister otvoril aj tému umelej inteligencie, ktorá predstavuje výzvy z hľadiska konkurencieschopnosti, a upozornil, že táto oblasť Európanom začína "unikať" v porovnaní s inými hráčmi vo svete.
"Mali by sme sa začať správať ako lídri a konať v oblasti podpory umelej inteligencie a jej využitia pri vzdelávaní," uviedol. Spomenul, že Slovensko v novembri 2025 v spolupráci s OECD pripraví veľké vzdelávacie fórum na tému umelej inteligencie vo vzdelávaní a tiež summit, na ktorý by mal prísť aj generálny tajomník OSN, predsedníčka Európskej komisie a politici spolu s technologickými lídrami.
Drucker pobyt v Bruseli využil aj na bilaterálne rokovania so svojimi rezortnými kolegyňami z Estónska a Francúzska, ich diskusie sa zamerali na rané predškolské vzdelávanie. Podľa jeho slov v tejto oblasti je to výzva pre Slovensko, ktoré má problém priblížiť tento druh vzdelávania pre deti zo znevýhodnených sociálno-ekonomických skupín. Ocenil, že sú krajiny EÚ, kde je povinné školské vzdelávanie od troch rokov, čo deťom po osvojení si niektorých základných návykov lepšie pomáha pripraviť sa na nástup do základného vzdelávacieho procesu.