Aj podľa Sakovej príprava projektu nezohľadňovala vysokú spodnú vodu. Poukázala i na nastavenie nereálnych termínov v investičnej zmluve, zlý manažment prípravy a realizácie projektu, čo konštatoval aj NKÚ. Budovanie priemyselného parku podľa nej nie je ohrozené, odvodnenie územia sa riešilo po porade s odborníkmi a prijaté opatrenia by mali stačiť. Hala automobilky, ktorú Volvo už postavilo, však musela byť zvýšená pre spodnú vodu o pol metra. "Keby Volvo chcelo, tak si vie niektoré sankcie uplatniť. Doteraz si len uplatnilo náklady vo výške 7,7 milióna eur, ktoré malo dodatočne na to, aby dvíhali budovu, ale dohodli sme sa, že tieto budú vyplatené s tým, že nám akceptovali nové míľniky zodpovedajúce tým prácam, ktoré sme museli vykonať, aby sme to územie odvodnili," povedala.
Ubezpečila, že sa stihnú termíny na prípravu skúšobnej prevádzky automobilky, ktorá sa má začať v polovici roku 2026, a na spustenie výroby začiatkom roka 2027.
Oficiálna výstavba priemyselného parku vo Valalikoch, kde bude Volvo vyrábať elektromobily, sa začala vo februári 2023. Výstavbu pripravuje VIP, s. r. o., spoločnosť, založená Ministerstvom hospodárstva (MH) SR. K výmene vedenia spoločnosti došlo vo februári tohto roka.
Bývalý štátny tajomník ministerstva hospodárstva Karol Galek (SaS) informácie o utajení informácií o problémoch so spodnou vodou odmietol. "Táto správa nebola utajená, bola poskytnú projektantovi, dodávateľom aj investorovi a navyše, ak je prieskum financovaný z verejných financií, tak zo zákona ani utajená byť nemôže," uviedol Galek. Dodal že v rozpočte na zemné práce ostala rezerva 45 miliónov eur.