Martin je hlavný manažér pre mikulášsku agentúru v Bratislave. Organizuje Mikulášov, ktorí navštevujú poslušné či menej poslušné deti. „Pokúsili sme sa rakúsky model presunúť aj na Slovensko. Robíme Bratislavu a okolie, no koncept vystúpenia je v podstate rovnaký ako v Rakúsku,“ vysvetlí na úvod.
Väčšinou balíčky pripravujú rodičia, ktorí ich nenápadne dajú Mikulášovi alebo ich položia pred dvere. „Na Slovensku deti dostávajú stále len sladkosti, žiadne veľké dary. V Rakúsku sa nám stalo, že nám otec podal širokouhlú obrazovku, aby sme to dali synovi. Bežné sú aj mobily a playstation,“ smeje sa Martin, ktorý poukázal na to, že v Rakúsku je počas sezóny nasadených aj 40 Mikulášov denne.
V Bratislave si vystačí s menším počtom. „Ja neviem, či to je tým, že ľudia nie sú ochotní zaplatiť. Aktuálne sa pohybujeme okolo 50 eur za vystúpenie, ceny sme od roku 2016 veľmi nezvyšovali, lebo ľudia by si nás neobjednali,“ podotkne Martin, ktorý už rozmýšľal, že to zabalí, lebo len kostým pre Mikuláša stojí 150 eur. „Potom sa však začali ozývať zákazníci, u ktorých sme boli, aby sme prišli zas, tak mi to nedalo. Robím to, pretože som stále veľké dieťa a po druhé, v Rakúsku to dobre funguje,“ doplní.
Aké sú ceny v Bratislave a v Rakúsku si pozrite v GALÉRII.
Takto v obchode zistíte, či je čokoláda do mikulášskeho balíčka kvalitná!
Zlatá kniha
Mikuláš je na deti vždy pripravený, pretože rodičia pošlú vopred ich mená a tiež to, či poslúchajú alebo nie. „Má so sebou zlatú knihu a budí dojem, že ich naozaj celý rok sleduje. Je to určitým spôsobom výchovná metóda, aj keď ja hovorím rodičom, aby písali viac pozitívnych ako negatívnych vecí, aby tie deti neboli vystrašené,“ pokračuje Martin.