Zástupcovia odborov a manažment sa opäť stretnú 9. decembra, aby pokračovali v rokovaniach o novej pracovnej zmluve pre zamestnancov nemeckej divízie VW. Odbory pritom avizovali, že odmietnu všetky návrhy, ktoré nebudú zahŕňať dlhodobé plány na udržanie výroby v každom závode VW.
V sobotu (30. 11.) vypršala platnosť dohody o tzv. "pracovnom mieri", ktorá bránila štrajkom alebo iným akciám. Štrajky môžu trvať 24 hodín alebo aj neobmedzený čas, ak nedôjde k dohode na ďalšom kole vyjednávaní 9. decembra. V hlavnom závode Volkswagenu, vo Wolfsburgu, pondelkový dvojhodinový štrajk znamená, že sa vyrobí o niekoľko stoviek áut menej vrátane ikonického Golfu, uviedli odborové zdroje.
Kríza v najväčšej európskej automobilke zasiahla Nemecko v čase ekonomickej neistoty a domácich politických otrasov, ako aj širších problémov v automobilovom sektore v Európe. Generálny riaditeľ konkurenčnej spoločnosti Stellantis Carlos Tavares v nedeľu (1. 12.) náhle odstúpil po tom, čo skupina tento rok stratila približne 40 % svojej hodnoty. Hovorca Volkswagenu uviedol, že automobilka rešpektuje právo zamestnancov na štrajk a podnikla kroky na zabezpečenie základnej úrovne dodávok zákazníkom a minimalizáciu dôsledkov štrajku.