Potvrdila sa opäť súvislosť medzi socioekonomickým zázemím žiaka a jeho výsledkami. Do štúdie sa v máji 2023 zapojilo 162 slovenských základných škôl a takmer 4790 žiakov. TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVM) SR.
"Výsledky slovenských žiakov v matematike a prírodných vedách ukazujú, že stále máme čo doháňať v porovnaní s krajinami EÚ a OECD. Tento výsledok nás motivuje k tomu, aby sme posilnili podporu deťom z rôznych sociálno-ekonomických prostredí a zabezpečili, že každý žiak bude mať rovnaké šance na kvalitné vzdelanie," zdôraznil minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD).
V matematike v cykle z roku 2023 dosiahli žiaci na Slovensku porovnateľné výsledky ako v cykloch v roku 2019 a 2011, ale v porovnaní s rokmi 2015 a 2007 sa ich skóre podľa rezortu školstva významne zlepšilo. Porovnanie s priemerným výsledkom krajín EÚ/OECD však podľa ministerstva ukazuje jasne horší výsledok slovenských žiakov v každom sledovanom období. V prírodných vedách dosiahli slovenskí žiaci v cykle v roku 2023 porovnateľné výsledky ako v rokoch 2019, 2015 a 2007. No v porovnaní s cyklom z roku 2011 ukázal významne horšie dosiahnuté skóre.