Čo s digitálnymi platformami
Podľa prezidenta Asociácie Taxi Slovenskej republiky Branislava Masára sa zavedené opatrenie bude týkať všetkých taxislužieb aj mobilných aplikácií. Nový predpis si pochvaľuje: „Už dlho sme poukazovali, že nie je spravodlivé a únosné, aby vozidlá registrované v SR boli zo zákona povinné absolvovať STK pravidelne každý rok a zahraničné taxíky menej často, podľa pravidiel krajiny pôvodu.“
Za ostatných päť rokov počet taxikárov násobne vzrástol. „Noví vodiči sú väčšinou cudzinci s nulovou znalosťou slovenského jazyka, našich predpisov o cestnej premávke a miestopisu.“ Pochádzajú najmä z Ukrajiny, zo Srbska či z Kazachstanu.
„Novela zákona o cestnej doprave z roku 2019 je napísaná ústretovo k digitálnym platformám. Priniesla totálnu dereguláciu v sektore taxi, výsledkom ktorej je dramatické zníženie kvality služieb. Mnohí vodiči taxi nevedia ani ceknúť po slovensky,“ nešetrí Masár kritikou.
Dodáva, že obrovská nekvalita je príznačná najmä pre služby vodičov aplikácie Bolt: „Výnimkou nie je ani sexuálne obťažovanie či pokusy o znásilnenie. O neznalosti miestopisu, dopravných predpisov či slušného správania ani nehovoriac.“
V aplikácii zablokujeme vozidlá
Josef Rückl, generálny manažér spoločnosti Bolt pre ČR a SR
O zmene vieme. Už niekoľko mesiacov komunikujeme s vodičmi. Od 1. januára zablokujeme v aplikácii vozidlá, ktoré nebudú registrované na Slovensku.