Popri električkovej trati vzniká šesť kilometrov novej oddelenej cyklotrasy. Okrem nej si stavba vyžiadala aj vybudovanie nových priecestí a úpravu pôvodných, keďže trať pretína viacero ciest. Úplne nová križovatka vzniká na združenom moste na Rusovskej ceste alebo na Pajštúnskej ulici, ktorá bude spoločne s Kutlíkovou "napriamená" a rozšírená na štyri jazdné pruhy. Zmenou prešli aj križovatky na Jantárovej ceste s Betliarskou a Lietavskou, Jasovská a Šintavská.
Súčasťou projektu sú aj štyri nové mosty cez Chorvátske rameno. Prvým je združený most na Rusovskej ceste, po ktorom povedie električková trať, cestná doprava, cyklochodník a aj chodník pre peších. Druhým, a najdlhším, je 110-metrový most pri Farskom kostole Sv. Rodiny, určený pre električky.
Ďalším je lávka pre peších a cyklistov pod mostom pri Farskom kostole Sv. Rodiny. Posledným je dopravný most na Kutlíkovej ulici. Upravený bol tiež existujúci most na Panónskej ceste, aby na ňom mohli zastavovať autobusy MHD. Nové rampy prepoja túto zastávku pre autobusy s novou zastávkou električky.