Ako uviedol pre Nový Čas, v stánku nevydali potvrdenie o úhrade ceny. „To znamená po starom, že nám nedali doklad o kúpe. Teraz spíšeme skutkový stav a pripravíme podklady pre správne konanie,“ vysvetlil.
Dva prešľapy v jednom stánku
Ďalšia chyba prišla vzápätí. Inšpektor žiadal od mladej pracovníčky doklad totožnosti. Bohužiaľ, žiaden pri sebe nemala. „Tvrdila, že má iba pas, ale ani ten nemala pri sebe,“ zhrnul inšpektor SOI s tým, že mladej ženy sa spýtal, ako ju má teda identifikovať.
Požiadal teda vedúceho, aby si vzal občiansky preukaz, a požiadal jeho aj slečnu bez dokladov, aby šli s nimi mimo stánku. Pre Nový Čas skonštatoval, že nasleduje zistenie identity s vedúcim. „Teraz spíšeme inšpekčný záznam, kde vyvodíme zodpovednosť, a čo bude nasledovať, o tom rozhoduje právne oddelenie.“
Ďalšia z dvojíc inšpektorov pochybenie nenašla. Boli v stánku s cukrovinkami. Ako sme zistili, najčastejšou chybou je práve zabúdanie vydať potvrdenie zákazníkovi o zaplatení. „V prípade porušenia povinnosti obchodníka vydať potvrdenie o úhrade ceny ustanovenej zákonom o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov môže Slovenská obchodná inšpekcia ako orgán dohľadu uložiť pokutu vo výške od 100 eur do 1 % obratu dohliadanej osoby za predchádzajúce účtovné obdobie, najviac 100 000 eur,“ uzavrela SOI.