Kritizoval aj neefektívne využívanie eurofondov, nedostatočnú pripravenosť a implementáciu reforiem, problémy so začleňovaním detí z Ukrajiny, kyberútoky v školách a ďalšie.
"Vláda napriek konsolidácii rozdávala peniaze kade-tade vrátane zbytočného ministerstva športu a nedokázala nájsť financie na ohodnotenie učiteľského stavu. V čase, keď čelíme najhorším prepadom výsledkov v medzinárodných testovaniach detí, mladých i dospelých," upozornil Križo. Slovensko sa podľa neho stáva rozvojovou krajinou bez vzdelania a atraktivita učiteľského povolania je opäť na chvoste vyspelých krajín sveta.
Poukázal na to, že plán obnovy je ukážkou toho, že SR nevie čerpať, implementovať a riadiť eurofondové peniaze. "Vzdelávanie učiteľov za 50 miliónov sme za tri roky nedokázali vyčerpať, skoro polovicu peňazí pravdepodobne vrátime a hrozia nám ešte pokuty," objasnil. Reformy v školstve podľa Križa nie sú rozumne riadené a nasmerované. Ako príklad uviedol podporné opatrenia, kde sa podľa neho míňa asi 200 miliónov eur ročne, hoci efekt a význam podľa neho nevidno.
Viac na ďalšej strane→