Reklama na alkohol sa tiež nebude môcť nachádzať v okruhu 150 metrov od škôl. Tieto opatrenia sú výsledkom novej dohody medzi reklamným priemyslom, médiami a obchodnými združeniami zapojenými do distribúcie a výroby alkoholických nápojov. Okrem toho značky nebudú môcť v reklame na alkohol zobrazovať osoby mladšie ako 25 rokov.
"Aby sme zabránili tomu, že mladí ľudia budú vystavení reklame na alkohol na sociálnych sieťach, zadávatelia reklamy budú musieť používať aj vekové filtre," povedal predseda Rady pre reklamu Marc Frederix.
"Ak sociálna sieť tieto filtre neponúka, zavedieme úplný zákaz reklamy na alkohol na tejto sociálnej sieti," zdôraznil a ako príklad uviedol TikTok a Snapchat.
Pravidlá sa sprísnia aj pre influencerov. Tí, ktorí budú propagovať alkoholické nápoje, budú musieť mať najmenej 25 rokov a budú musieť na tento vek aj vyzerať. Cieľom týchto pravidiel je lepšie chrániť mladých ľudí pred nadmerným užívaním alkoholu.
Podľa tamojšieho ministerstva zdravotníctva takmer každý tretí mladistvý vo veku do 16 rokov pravidelne pije alkohol, z toho každý piaty tak robí počas pracovných dní aj víkendov.