Počet ľudí, ktorí používajú elektrokolobežky, sa od pandémie covidu zvýšil štyrikrát rýchlejšie ako počet ľudí, ktorí jazdia na bicykli, vyplýva z údajov miestnej radnice. TASR o tom informuje podľa webu The Guardian.
Podľa odhadov sa na elektrokolobežkách v Barcelone denne uskutoční 44.000 jázd. V porovaní s bicyklami ich viac využívajú ženy (31 percent jázd), na bicykloch ženy absolvujú iba 19 percent jázd. Elektrokolobežky si obľúbili aj zlodeji tašiek a mobilov pri úniku z miesta činu.
Elektrokolobežky dosahujú rýchlosť až 40 kilometrov za hodinu, radnica sa preto rozhodla pre jej obmedzenie na 25 kilometrov za hodinu. V prípade prekročenia by mala byť elektrokolobežka klasifikované ako motocykel a pre jazdu na nej sa bude vyžadovať vodičský preukaz, povedala Adri Gomila, ktorá je zodpovedná za mobilitu v Barcelone.
V meste je v súčasnosti evidovaných až 270.tisíc motocyklov, čo je viac než v ktoromkoľvek inom európskom meste. Mesto už desaťročia nedokáže riešiť ani problém ich parkovania na chodníkoch.
Väčšina územia katalánskej metropoly je rovinatá a vďaka stredomorskému podnebiu tam prší iba 55 dní v roku. Spolu s viac ako 250 kilometrami cyklotrás to zvyšuje popularitu alternatívnej individuálnej dopravy.