Malá rodinná firma zameraná na zariaďovanie interiérov dekoračnými textíliami od návrhu, šitia až po kompletnú realizáciu vznikla už v roku 1996. Počas nasledujúcich desaťročí celý jej tím nazbieral množstvo skúseností a na konte im pribúdali aj zaujímavé výzvy. Postarali sa napríklad o kompletné riešenie závesov v luxusných priestoroch ako Grand Hotel River Park Bratislava, hotel Marrols Bratislava či reštaurácia ECK Devín.
Každý projekt – či malý, či veľký – ich posúval o kúsok vpred. Preto rozmýšľali, ako svoje podnikanie rozšíriť a uspokojiť ešte viac zákazníkov. Nakoniec sa pred pár rokmi rozhodli zväčšiť ponuku, ako aj rozšíriť oblasť, kde svoje služby ponúkajú.
Pre klientov vyberajú to najlepšie
V oblasti bytových textílií sa im darilo, preto ostali látkam verní aj naďalej. „Keďže nás práca s látkami napĺňa, chceli sme skúsiť aj iný segment ako bytový textil. Považovali sme to za výzvu a rozhodli sme sa rozšíriť našu ponuku aj o odevné látky.“
Látky, ktoré zaradia do ponuky, vyberajú starostlivo podľa najnovších trendov. „Vyberáme zo vzorkovníkov, kde reálne vieme zhodnotiť kvalitu látok a ponúknuť klientom to najlepšie. Pri odevných látkach musíme sledovať aj ročné obdobie,“ dodáva Edita. Za roky podnikania v odvetví si už našla overených dodávateľov, s ktorými je spolupráca promptná a spoľahlivá.
Veľkým krokom vpred bolo aj otvorenie vlastného e-shopu Finetextil.sk. Tak ako mnoho iných, aj ten ich vznikol počas pandémie covidu. Myšlienku síce mali v hlave už skôr, ale až v tomto čase obchod reálne založili. Zatiaľ čo syn Róbert má na starosti realizácie, za chod e-shopu zodpovedá nevesta Judita Ježová.
„Jedným z dôvodov bolo, že nákupné správanie v online svete sa na Slovensku veľmi zmenilo. Hlavne sme však chceli, aby naše látky a služby boli dostupné pre každého.“ Nehľadali pritom zložité technologické riešenia, rozhodli sa pre Shoptet, na ktorom sa dá online obchod sprevádzkovať rýchlo a za nízke náklady.
Predávanie látok a šitie cez internet? Áno, ide to
Predávanie látok online pritom má svoje špecifiká. Pri odevnom textile je to o niečo jednoduchšie, keďže ten si zväčša objednávajú profesionálne krajčírky. Tie vedia posúdiť látku podľa gramáže a jej zloženia aj bez toho, aby ju reálne držali v ruke. Pri bytovom textile sú však zákazníci často laici – ľudia, ktorí si zariaďujú bývanie.
„Veľa klientov potrebuje vidieť farbu a materiál pri bytových doplnkoch naživo. To odporúčame aj my na základe vlastných skúseností,“ hovorí Edita Ježová. Závesy sa podľa nej najlepšie vyberajú priamo v danej miestnosti, kde ich môžete farebne doladiť k nábytku. „Na požiadanie poskytujeme klientom vzorky závesov aj záclon bezplatne.“
Vo Finetextile však neostali len pri predaji látok. V e-shope si zákazníci môžu objednať aj samotné šitie záclon a závesov na mieru. Šitie na diaľku je pohodlné a dostupné riešenie pre kupujúceho. Takéto objednávky konzultujú vždy aj telefonicky. Vďaka dobrej komunikácii a odbornému poradenstvu je výsledok podľa predstáv klienta.
A hoci niektoré nadčasové kúsky sú obľúbené stále, trendy možno pozorovať aj v tejto oblasti. „Teraz napríklad ľudia uprednostňujú textílie s čistými líniami, v zemitých farbách a prírodné materiály. Veľkej obľube sa tešia napríklad aj zatemňovacie závesy dim-out a black-out.“
Technické fungovanie obchodu zabezpečuje Shoptet
Ako partnera a domov pre svoj e-shop si zvolili platformu Shoptet, ktorej dôverujú tisíce podnikateľov na Slovensku. „Shoptet sme vybrali hlavne pre flexibilitu, dizajn a možnosť prispôsobiť si web podľa vlastných potrieb. Navyše ponúka množstvo funkcií, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie e-shopu,“ vysvetľuje Edita.
Podobne ako podnikanie v každom odvetví, aj Shoptet sa podľa Edity neustále rozvíja a prichádza s inovatívnymi riešeniami, ktoré myslia na všetko, čo e-shopári potrebujú. „Shoptet má navyše dobrú zákaznícku podporu a prihliada aj na všetky legislatívne zmeny, čo je veľkou pomocou.“
Aj to mnohých inšpiruje svoj biznis neustále zlepšovať. V prípade Finetextilu sa už čoskoro ponuka rozšíri o koľajnicové systémy a doplnky na dekorovanie okien. „Medzi naše dlhodobé plány patrí aj rozšírenie podnikania do zahraničia.“