Vyšetrovatelia tiež získali čierne skrinky, ktoré pomôžu objasniť príčinu nehody. Ku kolízii prišlo v jednom z najostrejšie sledovaných vzdušných priestorov na svete, približne 5 km južne od Bieleho domu a Kapitolu, informuje agentúra AP. Letecký priestor okolo Letiska Ronalda Reagana je výzvou aj pre skúsených pilotov.
Tí sa musia orientovať podľa pohybu stoviek ďalších komerčných a vojenských lietadiel. „Tí z nás, ktorí to robia už dlho, márne upozorňovali, že sa niečo takéto stane, pretože naše systémy sú preťažené,“ uviedol Ross Aimer, kapitán aerolínií United Airlines vo výslužbe.
Federálni vyšetrovatelia avizovali, že nebudú o príčine nehody špekulovať a predbežnú správu vypracujú do 30 dní. Peter Knudson, hovorca Národného úradu pre bezpečnosť v doprave, však potvrdil, že sa im podarilo získať z komerčného lietadla Bombardier CRJ700 hlasový záznamník v pilotnej kabíne i záznamník letových údajov.
Chýbajúci dispečer
Denník The New York Times sa dostal k predbežnej správe o nehode od Federálneho úradu pre letectvo (FAA). Z nej vyplynulo, že počet dispečerov v riadiacej veži Letiska Ronalda Reagana „nebol normálny pre túto dennú dobu a objem prevádzky“.
„Dispečer, ktorý sa v stredu večer venoval vrtuľníkom v blízkosti letiska, zároveň dával pokyny lietadlám, ktoré pristávali a odlietali na miestnych pristávacích dráhach,“ uvádza denník. Zároveň dodáva, že tieto úlohy sú zvyčajne prideľované dvom dispečerom, nie jednému.
Príbehy nájdete na druhej strane →