Ako uviedol hlavný odborný tunelár Ferdinand Vanek, za rok sú predpísané dve takéto veľké údržby pri odstavení tunela. „Keďže tunel Branisko nemá dve rúry, nie je kde presmerovať premávku. S ohľadom na bezpečnosť je skutočne nevyhnutné odstaviť tunel a urobiť nevyhnutú údržbu,“ uviedol Vanek. Pracuje sa 24 hodín denne, čistí sa osvetlenie tunela, premenlivé dopravné značenie, kamerové systémy, robí sa kompletná údržba slaboprúdov, silnoprúdov, trafostaníc, musia sa otvoriť ventilátory.
Počas odstavenia tunela si jeho vnútro i chod v tuneli bude môcť pozrieť aj verejnosť. V sobotu 16. júna od 10:00 do 18:00 bude v tuneli Branisko Deň otvorených dverí. Ako informoval agentúru SITA hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík, cieľom tohto dňa je informovať motoristov, čo majú robiť, ak sa ocitnú v krízovej situácii v tuneli. Môže ísť o požiar alebo absolútne zadymenie. V tomto prípade musí pasažier opustiť tunelovú rúru do únikovej štôlne. Počas Dňa otvorených dverí bude k dispozícii ukážka hasičského zásahu. Návštevníci budú môcť vstúpiť do tunela od Popradu. Autom sa bude dať ísť do Korytného. Dopravu budú navigovať pracovníci NDS. Hostia sa môžu pozrieť aj do operátorského pracoviska, odkiaľ celý tunel monitorujú. Akciu organizujú po druhýkrát. Vlani túto možnosť využilo 3 000 ľudí. Tunel Branisko opäť otvoria 22. júna.
Riaditeľ NDS Igor Choma v tejto súvislosti povedal, že ak by boli dve rúry, tunel by počas údržby nemuseli odstaviť. Momentálne sa už pripravuje projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie na druhú tunelovú rúru. Predpokladaný termín výstavby je rok 2010. Zatiaľ nie je rozhodnuté, či pôjde o rozšírenie terajšej únikovej chodby alebo o razenie úplne nového tunela. Náklady odhaduje na päť až sedem mld. Sk.
Tunel Branisko má počas údržby Deň otvorených dverí
BRANISKO – Cestný tunel Branisko je od 11. júna uzavretý, počas 12 dní sa tu robí väčšia údržba. Mnohé práce, ako čistenie sto kusov ventilačných klapiek, sa robia ručne.