Súd dal za pravdu environmentálnej organizácii Deutsche Umwelthilfe, ktorá podala žalobu. Spoločnosť Lufthansa, pod ktorú patria aj Eurowings, Austrian, Swiss a Brussels Airlines, študuje rozsudok a zváži možnosť odvolania.
Podľa reklamy Lufthansa tvrdila, že emisie môžu byť "kompenzované" finančnými príspevkami na projekty, ktoré by "buď v budúcnosti znížili emisie oxidu uhličitého, alebo ich odstránili z atmosféry". Lufthansa to však na súde nepreukázala a falošne tým vzbudzovala dojem, že táto platba by mohla viesť k uhlíkovo neutrálnemu letu, uviedol súd. Preto nariadil, aby letecký gigant prestal používať tieto vyjadrenia.
Šéf Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch povedal, že ide o jedno z "najjasnejších, a teda najdôležitejších" rozhodnutí súdu, pokiaľ ide o "falošnú reklamu a greenwashing".
V decembri 2023 britský reklamný regulátor nariadil Lufthanse, aby odstránila zmienky o "udržateľnejšom" lietaní v reklamách. Podobný postup mal aj voči Air France a Etihad. Cieľom skupiny Lufthansa je znížiť svoje čisté uhlíkové emisie do roku 2030 na polovicu v porovnaní s rokom 2019 a do roku 2050 dosiahnuť uhlíkovú neutrálnosť, hoci letecký sektor patrí medzi v oblasti dekarbonizácie medzi najťažšie.