O klimatizovaných vozidlách však dopravný podnik (DP) neuvažuje. Sen mnohých cestujúcich tak zostáva naďalej nesplnený. Interiér vozidla sa za horúcich letných dní prehrieva a cestovanie sa stáva neznesiteľným. V bratislavskej MHD sú ochladzované nanajvýš kabíny vodičov na niektorých spojoch.
„Nad klimatizáciou do priestoru celého vozidla neuvažujeme. Navyše časté otváranie dverí zvyšuje náklady na jej prevádzku. Pri nákupe nových vozidiel však budeme dbať o klimatizovanú kabínu pre vodiča,“ povedal šéf predstavenstva DP Branislav Zahradník.
Jediné „letné“ vozidlo, ktoré dopravný podnik vlastní, je otvorená Karosa kabriolet. To však slúži iba na prezenčné účely. Cestujúcim v slnečnom Španielsku či Taliansku tak môžeme ich autobusy vybavené klímou len ticho závidieť. A ďalej sa potiť!
Vyššie cestovné
Dopravný podnik Bratislava pripúšťa od budúceho roka zvýšenie cestovného. Naposledy vedenie MHD zdražovalo v roku 2004. Do konca roka však cena lístkov zostane nezmenená. „Teraz je veľmi skoro rozprávať o konkrétnych číslach,“ povedal Branislav Zahradník. Jednou z možností je zvýšenie ceny cestovného pre cestujúcich, ktorí nežijú v hlavnom meste.
Budúcnosť solarisu neistá
Vedenie MHD sa so spoločnosťou Solaris dohodlo, že na autobusy namontuje samohasiace požiarne zariadenie. Kým solarisy nejazdia, nahradili ich krátkymi autobusmi a niektorými zapožičanými vozidlami. „Myslím si, že solarisy sa na cesty vrátia. Musíme však mať úplnú istotu o ich bezpečnosti,“ tvrdí Zahradník.