Richard Sulík tvrdí, že za to môžu v prvom rade kartelové dohody medzi slovenskými prevádzkovateľmi čerpacích staníc. O svojom podozrení chce oficiálne informovať aj slovenský Protimonopolný úrad. „Nech sa zobudí zo zimného spánku a prešetrí, či v prípade pohonných hmôt nedochádza ku kartelovým dohodám,“ uviedol rozhorčený liberál. K ráznemu kroku ho dohnala osobná skúsenosť s tankovaním na rakúskej pumpe.
„Liter nafty vo Viedni za 1,058 € vrátane DPH. Pritom DPH v Rakúsku je 20 % tak ako u nás a spotrebná daň je u nás 0,3864 € na liter a v Rakúsku 0,4250 €. O cenách nafty na Slovensku sa radšej zmieňovať nebudem,“ skonštatoval Sulík. Tvrdí, že nie je možné, aby bol benzín v Rakúsku o toľko lacnejší, keď tam majú vyššiu spotrebnú daň.
Hovorca Slovnaftu sa bráni, že pri určovaní ceny záleží na viacerých faktoroch. „Poloha, služby, skladovanie ropných produktov aj rýchlosť reakcie na zlacňovanie ropy ovplyvňujú cenu. Rozdiely oproti Rakúsku nie sú až také veľké,“ hovorí. Podľa analytikov je stále priestor na nižšie ceny aj na Slovensku, v okolitých krajinách sa však stále oplatí tankovať viac.
Koľko stojí benzín a nafta u vás? Napíšte nám a posielajte fotografie na tip@novycas.sk